Support & Kontakt
Kontaktuppgifter
Du når oss bäst genom att maila till Kundservice: info@swoon.se
Gäller det bostadsprojekt eller annan B2B: projekt@swoon.se
Företagsinformation
Swoon AB
Gjuterigatan 9
553 18 Jönköping
Organisationsnr: 556915-9675
Vanliga frågor
1. Hur handlar jag?
Börja med att gå till vårt Sortiment och den kategori du är intresserad av. Klicka dig till rätt produkt och går dina val. Lägg sedan till detta i varukorgen där produkterna placeras. När du är färdig med dina val klickar du dig vidare till kassan. Kontrollera att din varukorg innehåller rätt produkter och rätt antal. Justera vid behov.
▪ Återvänd gärna till e-butiken och lägg till fler produkter i varukorgen, eller välj BETALSÄTT, och fyll i eventuell RABATTKOD.
▪ Fyll i personuppgifter.
▪ Klicka på Slutför köp och du får en bekräftelse som sammanfattar din beställning.
▪ En bekräftelse skickas också ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen.
▪ När ordern är packad och klar och upphämtad av fraktbolag skickar vi frakt- och följesedel till er e-postadress. Ni kan därefter följa godsets väg till er via Brings hemsida. Bring kontaktar sedan er på telefon för avisering av er leverans.
2. Har ni återförsäljare?
Till privatkund säljer vi just nu on-line med hemleverans direkt från fabrik. Flera samarbeten är på gång både on-line och fysisk försäljning. Håll utkik! Vi säljer badrumsmöbler på projektmarknaden till bostadsproduktion och andra byggen. Både standardprodukter och specialanpassade.
3. Har ni ett Showroom?
För ögonblicket finns några av modellerna att titta på i vår fabrik i Vaggeryd.
4. Levererar ni till bostadsproduktion och liknande?
Ja, vi har flera leveransavtal som pågår med byggherrar och bostadsbolag. Vi levererar både standardprodukter och kundanpassade möbler i dessa samarbeten. Kontakta marknadsansvarig Daniel Wolbe +46 707 10 60 04 om du vill veta mer.
5. Hur kontaktar jag Swoon?
Skicka ett mail till info@swoon.se
Vår målsättning är att svara på alla mail inom 24 timmar.
6. Vilka länder levererar ni till?
I dagsläget levererar vi till Sverige, Finland, Norge, Danmark, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Tyskland, Österrike, Storbritannien och Frankrike.
Om ni önskar leverans till ett annat land och är intresserade av våra produkter, så tag kontakt med vår Kundservice: info@swoon.se
Var god ange komplett adress och vilka produkter ni är intresserade av, så återkommer vi med ett pris för frakten samt en preliminär leveranstid.
7. Hur levereras produkterna?
Skåpen är monterade vid leverans. Dvs, skåpstommar med fronter levereras färdigmonterade från fabrik.
Högskåpens dörrar är vändbara för att man skall kunna välja vänster- eller högeröppning och är normalt ej monterade vid leverans. Ni kan meddela oss vid er beställning att ni önskar dörren vänster- eller högeröppnad, så monterar vi dörren enligt ert önskemål. Fyll i ert önskemål i KASSAN under rubriken ”Övrigt”.
(Handfat, blandare, handtag och ben är ej monterade på skåpen.)
8. Hur är möblerna förpackade?
Möblerna kommer mycket väl skyddade i våra speciellt framtagna kartonglösningar på halv- eller helpallar, överdragen med en speciell plasthuv för att skydda emballaget under transport. Allt emballage är lätt att återvinna, till och med lastpallen som är tillverkad av kartong(!)
9. Bär ni in möblerna?
Nej, tyvärr. Vår transportör Brings chaufför har ingen skyldighet att hjälpa till med detta. Det är därför bra att vara två personer då ett tvättställsskåp ofta väger ca 50-60 kg.
Tips! Packa upp pallgodset och bär in skåp och tvättställ, speglar med mera var för sig.
Se mer information under SWOONS ALLMÄNNA VILLKOR: Frakt & Leverans.
10. Kan man installera swoons badrumsskåp utan ben?
Alla badrumsskåp skall monteras på vägg, upphängningsbeslag medföljer. Ben är tillval och har främst en estetisk funktion, men fyller även en praktisk funktion om det råder osäkerhet kring väggens bärighet. (Framför allt om man väljer större och tyngre skåp).
11. Är handtag och ben monterade vid leverans?
Nej, vi skickar dock med en borrmall för att underlätta montering av knoppar & handtag.
12. Finns det plats för avloppsrör bakom tvättställsskåpen?
Det finns minst 65 mm utrymme bakom tvättställsskåpens lådor till väggen för rördragning och installation av avloppsrör till golv.
13. Vad menas med att vissa tvättställ inte har bräddavlopp?
Bräddavlopp är det, oftast, runda hålet som sitter på bakkanten i handfatets bassäng, mellan bottenventilen och vattenkranen.
Den praktiska betydelsen är att man inte skall använda stängningsbara bottenventiler till tvättställ som saknar så kallat bräddavlopp/överfyllnadsskydd. Detta för att motverka risken för översvämningar om man t ex har stopp i avloppet och skulle glömma kranen på.
Tvättställen till tvättställsskåp Soft, Square och Single har inte bräddavlopp. Då skall man alltid använda en bottenventil som INTE är stängningsbar.
14. Vilka blandare kan man använda till våra produkter?
Det är standardhål 35 mm diameter på alla våra tvättställ så de allra flesta blandare på marknaden passar.
15. Kan man beställa handfat utan kranhål?
Inte till våra standardprodukter för tillfället.
Våra produktnamn och NCS-koder
Följande NCS-kulörer innebär våra produktnamn:
Standard = Vit
Storm black ash = svart askfanér
Light oak = Vitlaserad ekfanér
Screaming skies = NCS 1580-R
September Lingonberries = NCS 3060-R10B
Shallow sea = NCS 5540-B
Shy shimmer = NCS 1002-Y
Silent night = NCS 801-R90B
Smooth clay = NCS 6005-Y20R
Sweet Rhubarb = NCS 0550-R
Shades of Emerald = NCS 5040-B70G
Beige = NCS 2005-Y20R
Solitude = NCS 6502-B
Swallows Nest = NCS 1502-Y
Faktura eller kort
Med Klarna kan du betala dina badrumsmöbler mot Faktura, eller betala direkt med kort.
Säker Kortbetalning
Med Klarna kortbetalning kan du betala din badrumsinredning tryggt och säkert.
Säker Direktbetalning
I samarbete med Paypal erbjuder vi trygg och säker Direktbetalning.
Fraktfri leverans
Tillsammans med Bring erbjuder vi fraktfria leveranser av våra badrumsmöbler till din bostad i hela Sverige.